Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Umowa podpisana. DW 925 do remontu

Facebook Twitter

Umowa dotycząca przebudowy DW 925 podpisana, od razu tłumaczymy: chodzi o trasę z Rudy Śląskiej do Rybnika, przez Mikołów, Ornontowice i Orzesze i dalej Bełk, Stanowowice i Przegędzę.

DW 925

To będzie gruntowany remont DW 925 a długość przebudowywanego fragmentu to 24 km

Na odcinku zlokalizowany jest węzeł drogowy na połączeniu z autostradą A1 oraz skrzyżowanie z drogą krajową 44. Szacowana wartość robót budowlanych wynosi 320 mln zł i będzie pochodzić w całości z budżetu województwa śląskiego. Koniec remontu przewidywany jest wiosną 2026 roku.

W tej kadencji samorządu regionalnego zdecydowanie inwestycje drogowe są historyczne. Podejmujemy się przebudowy kluczowych dróg, a skalę najlepiej obrazuje wysokość nakładów. 2,5 mld zł to łączna kwota, której w przeszłości nikt na drogi nie przekazywał. Dzisiaj została podpisana umowa na przebudowę drogi wojewódzkiej 925 z Rudy Śląskiej do Rybnika. To ważny, 24 km odcinek, który przebiega przez kilka gmin. Przekazujemy na tę inwestycję 321 mln zł w całości z budżetu województwa. Stawiamy na nowoczesne technologie, trwałość, a przede wszystkim bezpieczeństwo kierowców i innych użytkowników dróg

– mówił marszałek Jakub Chełstowski.

Marszałek Województwa Śląskiego Jakub Chełstowski, fot. sejmik.slaskie.pl

Odcinek drogi wojewódzkiej nr 925 przewidziany do przebudowy rozpoczyna się na granicy miasta na prawach powiatu Ruda Śląska (na granicy z Mikołowem), a kończy na granicy miasta na prawach powiatu Rybnik (na granicy z miejscowością Przegędza).

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie gmin: Mikołów, Ornontowice, Orzesze oraz Czerwionka – Leszczyny w województwie śląskim. Droga przecina miejscowości Mikołów i Orzesze oraz wsie Ornontowice, Bełk i Przegędza.

Jak podkreśla Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach, droga wojewódzka nr 925 posiada zdegradowaną nawierzchnię, niesprawny system odwodnienia, a ruch pieszych, rowerów i pojazdów mechanicznych nie jest właściwie odseparowany.

Wielkie inwestycje wymagają czasu, te terminy mogą wydawać się długie, ale to skomplikowany proces. W tej kadencji samorządu realizujemy wszystkie projekty, ten układ komunikacyjny się zmienia i dokonaliśmy wielkiego skoku w kwestii jakości dróg. To będzie trudna operacja na żywym organizmie, ale wierzę, że uda nam się te utrudnienia zminimalizować

– przekonywał Zbigniew Tabor, dyrektor ZDW w Katowicach.

Zbigniew Tabor Dyrektor ZDW

Zakres inwestycji obejmuje całkowitą przebudowę istniejącej konstrukcji jezdni, ujednolicenie szerokości jezdni, przebudowę skrzyżowań, budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych, przebudowę zjazdów. Konstrukcja drogi zostanie wykonana z wykorzystaniem najnowszych dostępnych na świecie technologii. Wszystkie warstwy bitumiczne zostaną wykonane z asfaltów wysokomodyfikowanych.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj