Nowa urzędniczka w jastrzębskim magistracie…
To nie pani za biurkiem, a kobiecy głos, który wirtualnie odpowie na najczęściej zadawane pytania. Aplikacja działa na stronie urzędowej. Ma ułatwić dostęp do podstawowych informacji na temat składanych wniosków o wydanie dokumentów czy odbiór śmieci.
Wirtualna urzędniczka zachęciła nas do tego, by rzeczywiście sprawdzić jej wiedzę na temat spraw, które mieszkańcy mogą załatwić w magistracie. Pierwsze pytanie, które jej zadaliśmy brzmiało: Jakie dokumenty należy złożyć do wniosku o paszport dla dziecka? A oto odpowiedź:
Potem jeszcze informacja o godzinach pracy wydziału i numer telefonu, pod który mogę zadzwonić, by dowiedzieć się jakie jeszcze dokumenty poza wnioskiem muszę przygotować, bo tego od wirtualnej urzędniczki się nie dowiedziałam. Nieco więcej wskazówek udało nam się uzyskać, kiedy zapytaliśmy o wydanie pozwolenia na budowę:
– i rzeczywiście pod wskazanym adresem internetowym można znaleźć szczegółowe informacje dotyczące tej sprawy. Serwis jest jednak nowy, jak zapewniają władze miasta zakres udzielanych odpowiedzi będzie rósł, ponieważ będzie prowadzona analiza pytań zadawanych przez mieszkańców i na tej podstawie aplikacja będzie udoskonalana.