Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Podsumowano tegoroczną Industriadę!

Facebook Twitter

Jest wyróżnienie dla Rybnika. Miasto zostało specjalnie docenione za promowanie dziedzictwa przemysłowego regionu. Z badań wynika, że ponad 80 000 osób już teraz zakłada swoją obecność podczas kolejnej edycji festiwalu.

Industriada 2018 odbywała się 9 czerwca w 44 zabytkach zlokalizowanych w 25 miastach województwa śląskiego. Większość wydarzeń przybliżała rolę kobiet w industrialnym rozwoju regionu. Rybnik i zabytkowa Kopalnia Ingnacy była gospodarzem finału tegorocznej edycji.

W czasie konferencji podsumowującej Industriadę 2018 organizatorzy nagrodzili podmioty szczególnie zaangażowane w przygotowanie festiwalu. Specjalne wyróżnienie za konsekwentne, choć objawiające się w zupełnie różny sposób, promowanie dziedzictwa przemysłowego województwa śląskiego otrzymały: Muzeum Historyczne w Bielsku-Białej oraz Siemianowickie Centrum Kultury. Przyznano także specjalne wyróżnienia, które otrzymały Tarnowskie Góry i Rybnik.

Industriadę podsumowuje Wojciech Saługa, marszałek województwa śląskiego:

Tegoroczne święto Szlaku Zabytków Techniki przyciągnęło prawie 100 tys. uczestników. Nad produkcją i organizacją 517 wydarzeń pracowało 3838 osób. Wszystkim uczestnikom i organizatorom należą się podziękowania, ale szczególnie pragnę podziękować Muzeum Historycznemu w Bielsku-Białej i Siemianowickiemu Centrum Kultury – w obu konsekwentnie promuje się dziedzictwo przemysłowe i widać, że publiczność to docenia. Specjalne podziękowania kieruję także w stronę Tarnowskich Gór i Rybnika, gospodarzy oficjal­nej inauguracji i finału tegorocznej Industriady.

Industriada upowszechnia wiedzę o Szlaku Zabytków Techniki również w mediach. Z raportu Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że od 10 kwietnia do 15 czerwca ukazało się 3837 materiałów na temat festiwalu. 1151 z nich pochodziło z mediów klasycznych, a 2686 z mediów społecznościowych. Informacje o festiwalu i wydarzeniach organizowanych w ramach tego święta dotarły do prawie 13,77 mln osób, głównie mieszkańców województwa śląskiego. Całkowity ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez publikacje prasowe, internetowe i RTV oraz media społecznościowe wyniósł 2,49 mln zł.

W tym roku w świętowaniu uczestniczyło prawie 100 000 osób, z czego podczas piątkowego „rozru­chu maszyn” 8 obiektów odwiedziło ponad 10 tysięcy z nich. W sobotę 9 czerwca po raz kolejny najwięcej ludzi zdecydowało się na wizytę w Parku Tradycji w Siemianowicach Śląskich. Ponad 13 000 uczestników skorzystało z przygotowanego tam programu. Intrygujące wydarzenia w Muzeum Hutnictwa Cynku – Walcownia w Katowicach przyciągnęły do obiektu dwa razy więcej uczestników (w zestawieniu z poprzednim rokiem). Warto wspomnieć także o Muzeum Miejskim „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej, w którym frekwencja wzrosła o 168%, kolejach wąskotorowych w Bytomiu i w Rudach, gdzie frekwencja podwoiła się oraz o Muzeum Drukarstwa w Cieszynie, które odnotowało 86% więcej odwiedzających. Uczestnicy festiwalu docenili także obiekty, w których odbywała się oficjalna inaugu­racja i finał Industriady. Na wizytę w Zabytkowej Kopalni Srebra w Tarnowskich Górach, gdzie inaugurowano festiwal, zdecydowało się ponad dwa razy więcej osób, niż jeszcze rok temu (3000 osób). Z kolei Zabytkowa Kopalnia Ignacy w Rybniku, gdzie organizowany był finał festiwalu, przyciągnęła łącznie 4000 osób, co oznacza wzrost frekwencji o 1400 osób.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj