Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Protest agencji PKO BP w regionie. Mamy stanowisko banku

Facebook Twitter

Trwa protest agencji PKO BP w całej Polsce w tym także w naszym regionie. Bank zapewnia: nie planujemy likwidacji naszej sieci partnerskiej

Protest agencji PKO BP
fot._Alicja_/ pixabay.com

Dziś w całym kraju protestują właściciele agencji PKO BP. Jak wiecie z Radia 90 blisko 200 z nich jest dzisiaj nieczynnych, także te w Wodzisławiu, Gołkowicach i Jastrzębiu. O proteście pisaliśmy TUTAJ. Właściciele agencji domagają się poprawy warunków pracy, nie zgadzają na prowizje, których wysokość nie zmienia się od 2015 roku i na obciążanie ich kosztami remontów oraz zmiany wystroju pomieszczeń w których prowadzą działalność. Co na to przedstawiciele banku?

Protest agencji PKO BP – bank rozmawia z agentami

W mailu, który otrzymaliśmy od PKO BP czytamy, że:

„Współpraca z agentami jest dla banku stałym i ważnym elementem obsługi klientów”. Bank zapewnia, że nie panuje likwidacji swojej sieci partnerskiej a w jego strategii oddziały i agencje odgrywają bardzo istotną rolę w obsłudze obecnych klientów oraz pozyskiwaniu nowych. W ostatnim czasie przedsiębiorcy współpracujący z bankiem otrzymali informacje o planowanych zmianach warunków współpracy, które jak czytamy „są korzystne dla agentów”.

Dodatkowo – jak zapewnia bank – obecnie są prowadzone indywidualne spotkania z agentami. A w związku z protestem dziś z inicjatywy banku odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli agentów z przedstawicielami banku, na którym zostaną omówione propozycje zmian.

Czy zatem protest przyniesie wymierne efekty? Czy agencje banku z których w dobie bankowości elektronicznej wciąż korzysta wiele osób, zwłaszcza starszych będą nadal funkcjonować? O tym przekonamy się w najbliższym czasie.

Protest agencji PKO BP w całym kraju – mamy stanowisko PKO

Stanowisko PKO Banku Polskiego

Współpraca z agentami jest dla banku stałym i ważnym elementem obsługi klientów. Nie planujemy likwidacji naszej sieci partnerskiej. Wręcz przeciwnie: wszędzie tam, gdzie zachodzi potrzeba utworzenia placówki PKO Banku Polskiego zachęcamy przedsiębiorców do współpracy z nami. Zgodnie ze strategią PKO Banku Polskiego i Grupy Kapitałowej na lata 2023-2025 nasze oddziały i agencje odgrywają bardzo istotną rolę w obsłudze obecnych klientów oraz pozyskiwaniu nowych dla banku.

W ostatnim czasie przedsiębiorcy współpracujący z bankiem otrzymali informacje o planowanych zmianach warunków współpracy, które w naszej ocenie są korzystne dla agentów.

Dodatkowo, 18 grudnia br. z inicjatywy banku odbędzie się wspólne spotkanie przedstawicieli agentów z przedstawicielami banku, na którym zostaną omówione propozycje zmian. Jesteśmy otwarci na dalsze rozmowy z naszymi partnerami, które pozwolą na kontynuowanie współpracy. Ważne jest dla nas, aby wprowadzenie zmiany było poprzedzone przekazaniem kompletu informacji, dlatego kluczowe są prowadzone obecnie indywidualne spotkania przedstawicieli banku z agentami. Taki schemat wdrożenia umożliwia wspólny dialog i omówienie wszystkich jego komponentów.

Ze względu na specyfikę każdego lokalnego rynku to ostatecznie agent decyduje o zakresie podejmowanych działań, co przekłada się na efekty i wyniki biznesowe. PKO Bank Polski chce wspierać przedsiębiorców w ich pracy, jednocześnie dbając o naszych klientów oraz pozycję banku na rynku. Od marca do października, w odpowiedzi na postulaty naszych partnerów, agenci otrzymywali od banku czasowe wsparcie finansowe łagodzące skutki inflacji.

Warto przypomnieć, że dla klientów PKO Banku Polskiego wpłaty i wypłaty z urządzeń należących do banku są darmowe. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. W przypadku większości kont PKO Banku Polskiego wypłaty BLIKIEM są darmowe nawet z obcych bankomatów. Zachęcamy też klientów do aktywnego korzystania z aplikacji IKO i serwisu internetowego iPKO. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce. Aplikację mobilną IKO można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 2 maja 2024