Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Park Kulturowy w Rybniku coraz bliżej

Facebook Twitter

Walką z chaosem reklamowym w Rybniku kwestią czasu. Miasto podsumowało kolejny etap przygotowań do wprowadzenia zmian pod nazwą Park Kulturowy. Za nami 100 dni konsultacji społecznych, w ramach których odbyły się spotkania i spacery dla mieszkańców oraz przedsiębiorców. Rybniczanie wypełnili 1270 ankiet, choć urzędnicy mówią że to sporo, to tylko 1% rybniczan.

Fot. rybnik.eu

Park Kulturowy w Rybniku

Z ankiet wynika, że większość lubi swoje miasto i chce zmian, które mają sprawić, że centrum będzie jeszcze bardziej atrakcyjne

– mówi Małgorzata Tkacz Janik członki zespołu do spraw wprowadzenia Parku Kulturowego.

Małgorzata Tkacz Janik: Z tych ankiet tak wynika. Mieszkańcy i przedsiębiorcy także bardzo lubią to miasto. Tutaj widać pewnego rodzaju przywiązanie do tradycji, do ziemi, do Rybnika, do ludzi w Rybniku, do takiego lokalnego klimatu. To się czuje i to jest ciekawe w różnych pokoleniach. Trzeba przyznać, że te pytania nie były jednoznaczne w ankietach, można było zaprzeczyć idei powoływania parku, można było zanegować.

Pijaństwo i poprawa bezpieczeństwa w ścisłym centrum Rybnika – to trzeba zmienić wynika z przeprowadzonych ankiet:

Małgorzata Tkacz Janik: Kwestie od dawna niezałatwione, o których mówili mieszkańcy, związane z pijaństwem w centrum, związane z brakiem poczucia bezpieczeństwa w centrum miasta oraz z tym, że wiele razy już podejmowano temat parku i czy nie jest to temat wyborczy, a rzeczywiście jakaś propozycja rozwoju miasta.

Park Kulturowy w Rybniku/ Fot. rybnik.eu

W styczniu lub lutym przyszłego roku zostanie zaprezentowany projekt uchwały Rady Miasta, który nakreśli jakie zmiany czekać będą przedsiębiorców i właścicieli kamienic działających w tzw. Centrum Starego Rybnika:

Henryk Mercik: To jest przede wszystkim uporządkowanie sfery związanej z reklamami i kolorami. Nie robimy jakiejś wielkiej rewolucji, dlatego że część z tych rzeczy już w Rybniku funkcjonuje, chociażby ogródki. Czym będziemy walczyć? Na pewno wszelkiego typu przesada, nagromadzenie billboardów, często tablic, które są nieużywane od lat, banery, które przesłaniają okna, które gdzieś są powieszone powyżej parteru w bardzo jaskrawych i bardzo agresywnych kolorach, przypadkowa lokalizacja tych reklam, całe ściany, które są przysłonięte ostrymi reklamami itd. Tego być w parku kulturowym nie może.

Henryk Mercik, Miejski Konserwator Zabytków w Rybniku, podkreśla że zmiany mają na celu wyeksponowanie obiektów zabytkowych, których nie w mieście jest sporo. To one maja tworzyć atmosferę centrum i być magnesem przyciągającym mieszkańców i turystów do Rybnika.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj