Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Rybniczanka skarży się na pracę rybnickiego punktu ,,Czyste Powietrze”

Facebook Twitter

Czwarta edycja rankingu programu „Czyste Powietrze” kolejny raz pokazuje, że największą liczbę wniosków złożono w Rybniku. W czwartym kwartale 2021 roku było ich aż 806. Tymczasem zdarzają się skargi na pracę rybnickiego punktu.

Nasza słuchaczka skarży się na pracę rybnickiego punktu,, Czyste Powietrze”. Jej zdaniem wnioski weryfikowane przez taki sam punkt w Katowicach wymagają poprawy. W efekcie wydłuża się czas oczekiwania na pieniądze:

Chcąc uniknąć przedłużania i migrowania tych dokumentów, postanowiłam sprawdzić komplet swoich dokumentów najpierw skompletowanych w punkcie konsultacyjnym na Rudzkiej, pani powiedziała, że wniosek jest kompletny, nie ma poprawek, nic nie trzeba nanosić i nadaje się do wysłania, przy czym okazało się, że otrzymałam telefon z Katowic, że absolutnie tak nie jest, są poprawki i trzeba nanieść inne adnotacje i to jest dla mnie nieporozumienie, ponieważ osoba która powinna mieć wiedzę większą niż my i jest przeszkolona w sprawdzaniu tych wniosków, niestety nie do końca jest kompetentna.

Wniosek został więc ponownie wypełniony przez naszą słuchaczkę, która czeka teraz na rozliczenie zakupu nowego pieca:

Ja jestem kolejnym przypadkiem takim w mojej rodzinie, więc myślę, że na terenie Rybnika i nie tylko mamy więcej takich przypadków. Ja nie ukrywam, że mam kredyt wzięty na zakup pieca i chciałam to jak najszybciej sfinalizować i rozliczyć się z bankiem zgodnie z refundacją którą dostanę, natomiast w tej chwili jest to o kolejne tygodnie wydłużone. Pani w Katowicach powiedziała mi jasno, że jeżeli wniosek zostanie uzupełniony, to ponownie zaczynamy czekać na to w kolejce, aż dojdzie do tego, że wniosek po raz kolejny zostanie rozpatrzony. Dla mnie nie do końca tak to powinno wyglądać.

Na rybnickim kampusie działają w jednym budynku dwa punkty Czystego Powietrza. Jeden prowadzony jest przez Fundację Europejski Instytut Outsourcingu, drugi przez Miasto Rybnik. W sumie obsłużyły one ponad 2 tysiące klientów. O tym czy możliwe są i z czego mogą wynikać błędy pytaliśmy Michała Toman z punktu prowadzonego przez fundację:

Michał Toman: Najczęściej te korekty wynikają z błędów z ksiąg wieczystych, numerów działek, zdarzają się sporadycznie jesteś błędy wynikające czy to z błędów samych beneficjentów, którzy przekazują nam dane, kilka razy oczywiście zdarzyło się to też pracownikowi popełnić błąd, co zawsze staramy się szybko poprawić. Nie zdarzyło nam się odrzucenie wniosku z takich powodów.

Radio 90: A może być tak, że w Rybniku coś jest zaakceptowane a Katowice to odrzucają?

Michał Toman: Raczej nie, to może wynikać z jakiegoś czeskiego błędu, np. numeru księgi wieczystej, wtedy Katowice mogą to odrzucić.

Zdecydowana większość błędów leży po stronie mieszkańców

– podkreśla nasz rozmówca:

Michał Toman: Na 1500 wniosków jeżeli nam się zdarzyło na palcach dwóch rąk jakieś błędy popełnić wynikające z naszej strony, to są też błędy takie, że mieszkańcy nie wysyłają wniosków, chciałbym to podkreślić, że korzystając z naszego punktu te wioski trzeba złożyć do WFOŚ podpisane, czego czasem mieszkańcy nie rozumieją i te wnioski są niepodpisane i lądują u nich w szufladach, wiec z naszego punktu widzenia jeżeli było tych błędów na palcach dwóch rąk- to jest to dużo.

Punkty Czystego Powietrza przeżywały prawdziwe oblężenie na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku. Dziś ruch w nich jest zdecydowanie mniejszy.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 1 maja 2024