Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

W nowym roku zapłacimy więcej za wywóz śmieci

Facebook Twitter

Kolejne miasta podnoszą opłaty śmieciowe. W Rybniku od stycznia o 2 złote zdrożeje wywóz śmieci segregowanych, a z 15 aż do 25 złotych wzrośnie cena wywozu odpadów zmieszanych.

Nowe stawki dla nieruchomości zamieszkałych będą wynosić:

  • 11 zł miesięcznie od mieszkańca w przypadku, gdy odpady są zbierane i odbierane w sposób selektywny
  • 25 zł miesięcznie od mieszkańca w przypadku, gdy odpady nie są zbierane i odbierane w sposób selektywny.

Na dodatkową ulgę wysokości 3 zł od osoby liczyć mogą rodziny uczestniczące w programie Duża Rodzina. Warunkiem otrzymania zniżki jest nie zaleganie z opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Samorządowcy tłumaczą, że jest to sposób na zmobilizowanie mieszkańców do zbierania do worków butelek, plastików czy papieru. Opinie na temat nowej „opłaty śmieciowej” są jednak podzielone:

– komentują mieszkańcy regionu. Nowe stawki w Rybniku zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2017 roku.

Co trzeba wiedzieć ?

Zmiana stawek opłat nie rodzi konieczności składania nowej deklaracji przez właścicieli nieruchomości. Wyjątek stanowią właściciele nieruchomości, dla których gmina wydała decyzję określającą wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele tych nieruchomości winni złożyć do Urzędu Miasta deklarację, w której wyliczona zostanie wysokość opłaty w oparciu o nowe stawki.

Pozostali właściciele nieruchomości otrzymają ZAWIADOMIENIE o zmianie stawek. W zawiadomieniu zostanie określona nowa wysokość opłaty, wyliczona jako iloczyn nowej stawki opłaty i danych wynikających z deklaracji właściciela nieruchomości.

Opłatę określoną w zawiadomieniu należy wnosić bez wezwania, w terminach do 20 dnia ostatniego miesiąca danego kwartału.

Przypominamy, że od stycznia obowiązują nowe numery rachunków bankowych, na które należy dokonywać wpłat. Stare numery rachunków będą nieaktywne.

Oczywiście tak jak dotychczas, wszelkie zmiany mające wpływ na wysokość opłaty tj. ilość zamieszkałych osób, ilość i pojemność pojemników na odpady, należy zgłaszać do Urzędu Miasta w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany – składając nową deklarację.  Zgłoszenia wymagają także zmiany wynikające ze sprzedaż nieruchomości, darowizn jak również zmiany adresu do korespondencji.

Właściciele nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, którzy zadeklarowali jeden odbiór odpadów w ciągu miesiąca (jeden pojemnik na miesiąc) mają obowiązek wystawienia pojemnika z odpadami w pierwszym terminie odbioru odpadów – wykazanym w harmonogramie. Większa częstotliwość odbioru odpadów wymaga złożenia deklaracji.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj