ZUS zmienia godziny pracy. W poniedziałki obsługa klientów o godzinę krócej
Od najbliższego tygodnia (22.11.) w każdy poniedziałek sale obsługi klientów w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będą czynne od godz. 8.00 do godz. 17.00. To o godzinę krócej niż dotychczas.
Taki czas urzędowania będzie obowiązywał do końca marca przyszłego roku
Zmiana jest podyktowana m.in. sytuacją epidemiologiczną w kraju. ZUS zbadał też natężenie ruchu w swoich placówkach, w dniu kiedy urząd pracuje dłużej. Jak się okazało, najwięcej osób odwiedza instytucję w godzinach dopołudniowych, czyli od 10.00 do 12.00. Po południu liczba klientów maleje z godziny na godzinę, a po godzinie 17.00 sale obsługi świecą pustkami.
Nowy czas pracy sal obsługi, we wszystkich placówkach ZUS w województwie śląskim, jak i w kraju, wprowadzony zostanie od najbliższego poniedziałku i będzie obowiązywał do końca marca przyszłego roku. W pozostałe dni tygodnia, czyli od wtorku do piątku, sale obsługi klientów będą czynne tak jak dotychczas, czyli w godzinach od 8.00 do 15.00
– informuje Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Wiele spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu, a informacje można uzyskać kontaktując się z urzędem telefonicznie bądź online. W dni powszednie od godz. 7.00 do godz. 18.00 do dyspozycji klientów jest Centrum Obsługi Telefonicznej:
- tel.: 22 560 16 00,
- e-mail: [email protected]
Natomiast wnioski i dokumenty można przesyłać przez całą dobę za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Z pracownikami swojego oddziału klienci mogą konsultować się podczas e-wizyty, czyli wideorozmowy przez internet. Należy ją umówić przez stronę www.zus.pl/e-wizyta.
Czytaj także: