Aplikacja „akcja-reakcja”
Rybnicki magistrat uruchomił mobilną aplikację, dzięki której mieszkańcy mają możliwość zgłaszania uwag, mogą szybko i łatwo poinformować odpowiednie służby o problemach dotyczących funkcjonowania miasta.
Za pomocą własnego urządzenia mobilnego zgłaszanie problemów przez mieszkańców jest bardzo proste – wystarczy zrobić zdjęcie, określić problem (np. nieczynna sygnalizacja świetlna, dziura w drodze) oraz wskazać miejsce jego występowania. W ramach projektu wykonane zostały aplikacje na systemy Android, iOS i Windows Phone oraz portal WWW dla mieszkańców. Aplikację pobrać można z oficjalnych sklepów, dostępnych w systemach operacyjnych urządzenia mobilnego.
Aplikacja „akcja-reakcja”:
poprawia szybkość komunikacji między służbami
zwiększa wpływ mieszkańców na to co się dzieje w ich okolicy
skraca czas reakcji odpowiednich służb odpowiedzialnych za usuwanie awarii
umożliwia mieszkańcom śledzenie stopnia realizacji zgłoszonego przez nich problemu
pozwala mieszkańcom ocenić, czy zgłoszona sprawa została prawidłowo załatwiona