Zawarli umowy i wpłacili zaliczki. Pieniądze przepadły, usługi nie ma…
Teraz o tym, jak łatwo można stracić pieniądze. Ostrzegamy. Do redakcji Radia 90 zgłosili się mieszkańcy Wodzisławia, którzy zawarli umowy, wpłacili zaliczki i czekali. Na montaż okien, drzwi i elementów bramy wjazdowej....
Czekali kilka tygodni, ale się nie doczekali. Ani usługi, ani zwrotu pieniędzy:
– powiedzieli Monice Sokołowskiej nasi słuchacze, którzy ustalili, że firma z Wodzisławia nie wywiązuje się z umów także z producentami, u których zamawia towar:
Sprawą zajmuje się wodzisławska policja, która prowadzi postępowanie sprawdzające, z końcem grudnia ma tam zapaść decyzja czy zostanie wszczęte śledztwo, czy sprawa zostanie umorzona. O zwrot wpłaconych zaliczek w imieniu poszkodowanych występuje też Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów. Na razie bez rezultatu:
– wyjaśnia Dariusz Kalemba, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów z Wodzisławia. Co powinno zwrócić uwagę klienta zanim zdecyduje się na zawarcie umowy z firmą?
Podobnie było w przypadku firmy, z którą nasi słuchacze zawarli umowy. Istnieje dopiero od maja, już są poszkodowani, a kontaktu z właścicielką nie ma…
Próbowaliśmy też dodzwonić się do przedstawiciela firmy, niestety bez skutku. Nasi słuchacze prawdopodobnie będą zmuszeni dochodzić swoich praw na drodze sądowej z powództwa cywilnego. Być może złożą pozew zbiorowy, wszystko zależy od ilości poszkodowanych osób.