Radio 90

Gramy od 25 lat • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

 

Kłopoty pacjentów w pandemii. Jest raport Rzecznika Praw Pacjenta

Facebook Twitter

Ponad 22 tysiące skarg na funkcjonowanie przychodni w ramach podstawowej opieki zdrowotnej w czasie trwającej pandemii koronawirusa. To zgłoszenia pacjentów, jakie od stycznia do września przyjmowali pracownicy obsługujący Telefoniczną Informację Pacjenta, działającą przy Biurze Rzecznika Praw Pacjenta. Powstał raport, w którym podsumowano najważniejsze problemy.

fot.DarkoStojanovic/pixabay.com

Raport potwierdza to, co sygnalizują nam nie raz słuchacze, że są kłopoty z kontaktem z lekarzem rodzinnym. Pacjenci zgłaszali, że nie mogli dodzwonić się do rejestracji, że odmawiano im wizyty osobistej, a teleporady pozostawiały wiele do życzenia, budziły i wciąż budzą wśród chorych obawy co do skuteczności stawianej diagnozy.

Z raportu wynika, że są problemy z wykonaniem badań laboratoryjnych, są odmowy wystawienia recept na leki dla chorych przewlekle. Skargi zgłaszane przez pacjentów w drugiej kolejności dotyczyły ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, potem leczenia szpitalnego i rehabilitacji.

W wielu miejscach doszło do znacznego ograniczenia, a nawet zakazu odwiedzin pacjentów przez osoby bliskie. Zakaz odwiedzin był wprowadzany automatycznie, bez próby poszukiwania możliwości innych form kontaktów – i na to uwagę swojemu rzecznikowi zwracali pacjenci. On sam może interweniować w konkretnych przypadkach.

  • Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590

Pełną treść raportu znajdziecie TUTAJ.

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 3 grudnia 2020