Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

To będzie mała rewolucja na torach! Koleje Śląskie za miliard złotych kupią nowe pociągi

Facebook Twitter

Koleje Śląskie inwestują w nowy tabor. Na zakup fabrycznie nowych składów kolejowa spółka wyda 1,3 miliarda złotych! Pierwszy pociąg z "nowej dostawy" wyjedzie na tory w 2026 roku.

Koleje Śląskie
FB Śląskie. Pozytywna energia

Koleje Śląskie kupią 26 nowoczesnych składów elektrycznych Impuls II, z opcją rozszerzenia zamówienia o kolejne 4 za zawrotną kwotę 1,3 mld zł. Umowa z firmą, która dostarczy składy, dziś została podpisana. To krok milowy w rozwoju regionalnego transportu. Pierwszy pociąg z nowego zamówienia ma trafić na tory do końca czerwca 2026 roku.

Umowa przewiduje dostawę 26 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) w wersji 4-członowej, zdolnych do osiągania prędkości do 160 km/h.

Śląskie stawia na kolej. W poniedziałek, w tym samym miejscu, Koleje Śląskie podpisały umowę na rozbudowę zaplecza technicznego za niespełna 48 mln zł. Dzisiaj stroną umowy jest Województwo Śląskie, a zamówione składy będą w komplecie służyć regionalnemu przewoźnikowi i jego pasażerom. Inwestujemy z przekonaniem, że są to dobrze wydane środki. To jest dobry czas dla Kolei Śląskich, świetny dla zrównoważonego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, w której już jutro, 1 marca, wystartuje pilotażowo wspólny bilet GZM, Kolei Śląskich i Polregio

– mówi Jakub Chełstowski, Marszałek Województwa Śląskiego.

Marszałek Jakub Chełstowski, Fot. FB Śląskie. Pozytywna energia

Newag S.A., producent taboru, zapewnia, że pociągi zostaną przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, w tym wyposażone w pętle indukcyjne dla osób słabosłyszących. Dodatkowo, w składach znajdzie się strefa rodzinna z edukacyjnymi atrakcjami dla najmłodszych, a także przestrzeń na przewóz co najmniej 6 rowerów. To wszystko ma sprawić, że podróżowanie stanie się jeszcze wygodniejsze.

Dostawa pierwszego EZT wraz z pakietem naprawczym powinna odbyć się nie później niż do 30 czerwca 2026 roku. Pozostałe 25 sztuk EZT będziemy odbierać po 2 sztuki miesięcznie Dla nas istotne jest też to, że mamy w umowie zapewniony pełny serwis tych składów

– wyjaśnia Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich.

Patryk Świrski, prezes zarządu Kolei Śląskich, podkreśla znaczenie umowy serwisowej, która gwarantuje niezawodność i wysoką jakość nowego taboru.

FB Śląskie. Pozytywna energia

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj