Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Wsiadamy na rower i jedziemy…. Do wyboru trasa: zielona, czerwona, niebieska i czarna…

Facebook Twitter

Mapki z opisem tras wokół Balatonu w Wodzisławiu są już dostępne między innymi na terenie MOSiR-u, Urzędu Miasta czy na samym ośrodku. Najprostsza z tras – zielona – liczy sobie 1400 metrów długości, kilometr więcej ma trasa czerwona: jest średnio-trudna, ogólnodostępna i nie wymaga specjalistycznego sprzętu.

Najprostsza z tras – zielona – liczy sobie 1400 metrów długości, rozpoczyna się przy parkingu dla rowerów po czym prowadzi malowniczą ścieżką leśną wzdłuż zbiornika wodnego. Trasa jest częściowo utwardzona a ostatni jej element stanowi asfaltowy deptak. Trasa zielona nie wymaga specjalistycznego sprzętu, choć zalecany jest rower górski lub trekkingowy.

Trasa czerwona zamyka się w długości 2400 metrów, częściowo pokrywając się z pozostałymi trasami. Jej początek, to – tak samo jak ma to miejsce w przypadku trasy zielonej – parking dla rowerów. Na wysokości końca grobli skręca w dróżkę leśną prowadzącą do styku ulicy Grodzisko a następnie drogą asfaltową wiedzie w dół zbiornika wodnego, gdzie ponownie łączy się z trasą zieloną i – do zamknięcia pętli – prowadzi wzdłuż zbiornika wodnego. Trasa jest średnio-trudna, ogólnodostępna i nie wymaga specjalistycznego sprzętu, choć wskazany jest rower górski lub trekkingowy. Na trasie spotkamy jeden podjazd o średniej trudności, rozłożony na odcinku około 460 metrów.

Trasa niebieska ma długość 3800 metrów, częściowo pokrywając się z pozostałymi trasami. Prowadzi utwardzoną groblą w kierunku hotelu Amadeus, następnie skręca w leśną ścieżkę prowadzącą w kierunku ulicy Brackiej aby po jej przekroczeniu zmierzać wzdłuż ogrodzenia Wojewódzkiego Szpitala Chorób Płuc, aż do zbiornika wodnego, gdzie skręca w drogę prowadzącą do ulicy Grodzisko. Następnie, w dół, wraz z zieloną trasą prowadzi do zamknięcia pętli. Trasa jest średnio-trudna, ogólnodostępna i nie wymaga specjalistycznego sprzętu. Tak samo jak dla poprzednich tras, zalecany rower górski lub trekkingowy. Trasa niebieska sprawdzi rowerzystę na dwóch podjazdach: krótkim o długości 100m oraz drugim, o długości około 460m.

Trasa czarna o długości 2400m prowadzi ścieżką leśną wzdłuż Balatonu aby po przejechaniu około 800 metrów skręcić pod górę w kierunku ulicy Jodłowej. Później w dół i stromym zjazdem do grobli, gdzie skręca się ostro w prawo i trawersem wzdłuż ścieżki leśnej przy małych zbiornikach wodnych. Dalej, po dołączeniu do trasy czerwonej i niebieskiej, skręca ostro w lewo w ścieżkę leśną prowadzącą w dół w kierunku zbiornika wodnego. Należy uważać, gdyż koniec tego zjazdu jest bardzo stromy. Zamknięcie pętli odbywa się przy asfaltowym deptaku przy Balatonie. Trasa ma charakter trudny i wymaga specjalistycznego sprzętu. Zalecany rower górski. Trasa czarna obfituje w liczne podjazdy i strome zjazdy.