Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Czym jest dropshipping i w czym pomaga sprzedającym w internecie? [materiał sponsorowany]

Facebook Twitter

Jednym z kosztów uzyskania przychodów ponoszonych przez sklepy internetowe jest konieczność utrzymania magazynu i opłacenia osób w nim pracujących. Tego wydatku da się uniknąć dzięki usłudze dropshippingu. Równie przydatna da małych, jak i największych firm, zdobywa coraz większą popularność wśród sprzedawców z branży e-commerce. Co za tym stoi? O tym koniecznie trzeba się przekonać.

dropshipping
mat. nadesłany

Na czym polega dropshipping?

Nazwą dropshipping określa się model biznesowy polegający na przekazaniu części lub całości procesu logistycznego innej firmie. Jest to więc nic innego niż outsourcing działań pozwalający zaoszczędzić pieniądze potrzebne na obsługę własnego magazynu. Taki podział zadań można porównać do praktyk z innych branż. Jednym z przykładów jest księgowość, którą dla jednego przedsiębiorstwa prowadzi inne. Z outsourcingiem można spotkać się także przy zatrudnianiu pracowników. Wiele firm nie rekrutuje ich sama, ale zleca to zadanie agencjom pośrednictwa pracy.

W przypadku sektora e-commerce dropshipping pozwala zrezygnować z samodzielnej dystrybucji towarów do klientów. Wystarczy nawiązać współpracę z zewnętrznym dostawcą. To właśnie on będzie przekazywał towar do hurtowni, z którą sprzedawca podpisał umowę o dropshipping. Jej pracownik przyjeżdża do siedziby firmy zaopatrującej sklep i odbiera wstępnie przygotowane paczki. Następnie w magazynie są one oklejane etykietami adresowymi i przekazywane firmom kurierskim.

Taki schemat można określić jako podstawowy zakres usługi dropshippingu. O partnera biznesowego, czyli sklep internetowy, walczy wiele firm. Przekonanie do swojej oferty przeważnie wymaga więc jej rozszerzenia. Warte zainteresowania są przedsiębiorstwa proponujące również obsługę zwrotów. Na ten aspekt szczególnie powinni zwrócić uwagę sprzedawcy odzieży i obuwia. Inne istotne cechy dropshippingu to integracja z popularnymi serwisami sprzedażowymi, możliwość współpracy z wieloma magazynami oraz sama cena usługi.

Korzyści, jakie daje dropshipping

Dropshipping przyjął się jako istotna część modelu biznesowego wielu firm, ponieważ nie sposób nie docenić jego zalet. Outsourcing tego rodzaju przydaje się zarówno małym sprzedawcom, jak i największym graczom na rynku. Walory tej usługi to:

  • optymalizacja kosztów prowadzenia działalności;
  • niska cena za sam dropshipping;
  • możliwość wysyłki setek, a nawet tysięcy zamówień w miesiącu;
  • dostosowanie zakresu usługi do swoich potrzeb;
  • więcej czasu oraz środków na realizację i sfinansowanie innych działań.

Wpływ dropshippingu na budżet firmy

Dropshipping to przede wszystkim szansa na zaoszczędzenie pieniędzy. Do obsługi przesyłek będzie można zatrudnić mniej pracowników. Innymi słowy, wystarczą tylko osoby odpowiedzialne za obsługę zamówień. O tym, jak duże ma to znaczenie, handlujący w sieci przekonują się nie tylko na co dzień, ale przede wszystkim w okresie świątecznego peaku. Za rekrutację dodatkowych osób do pracy w magazynie odpowiada hurtownia.

Przedsiębiorstwo będące właścicielem danego magazynu zarówno zatrudnia, jak i ponosi koszt opłacenia kolejnych osób. Tymczasem cena usługi dropshippingu pozostaje stała. Innymi słowy, sprzedawca internetowy nie musi się martwić o to, że pod koniec ostatniego kwartału roku miesięczny abonament wzrośnie w celu zrekompensowania hurtowni kosztów rekrutacji pracowników tymczasowych.

Dopasowanie usługi dropshippingu do wymagań sprzedawcy

Dobry dropshipping to usługa, którą przedsiębiorca może dostosować do swoich potrzeb. Właśnie dlatego tak ważne są różne plany abonamentowe. Godne polecenia podmioty, które je proponują, starają się je różnicować tak, by pasowały zarówno do wymagań początkujących bądź jeszcze mniej popularnych sprzedawców, jak i firm realizujących tysiące zamówień miesięcznie.

Outsourcing tego procesu logistycznego nie musi kończyć się wyłącznie na obsłudze zamówień. Zaletą dropshippingu bywają (w zależności od oferty) kolejne usługi, np. integracja z różnymi kanałami sprzedaży. Dzięki temu klienci biznesowi mają ułatwioną drogę do handlowania na stronach serwisów odwiedzanych codziennie przez tysiące ludzi. Elastyczność dropshippingu przejawia się też w możliwości doboru takich opcji jak choćby połączenie systemu sprzedaży z księgowym.

Oszczędność pieniędzy dzięki dropshippingowi

Wraz z oddelegowaniem zadań związanych z wysyłką sam sprzedawca może zająć się marketingiem. Zwolnione środki finansowe przydadzą się m.in. na opłacenie specjalistów od SEO i UX, którzy dostosują stronę sklepu do algorytmów wyszukiwarek. Oprócz tego pieniądze, które zostałyby wydane na utrzymanie magazynu, przydadzą się na sfinansowanie płatnych kampanii reklamowych w sieci Google oraz mediach społecznościowych.

Dropshippingiem warto zainteresować się również, gdy zaczyna się działalność w branży e-commerce. W ofertach niektórzy usługodawcy dają możliwość korzystania z outsourcingu wysyłki towarów osobom prowadzącym działalność nierejestrowaną. Stanowi to szansę na dodatkowy zarobek dla osób, które na co dzień wykonują inne zajęcia. Dropshipping jest więc doskonałym rozwiązaniem również dla młodych ludzi, którzy jeszcze nie są pewni, czy zamierzają związać swoją przyszłość z handlem internetowym i sprzedażą konkretnych produktów.

Gdzie zamówić usługę dropshippingu?

Popularność dropshippingu sprawia, że zainteresowanych nim jest nim wiele przedsiębiorstw. Wśród nich znaleźć można m.in. firmy kurierskie i platformy sprzedaży internetowej. Do tego drugiego grona należy Sky-Shop. Jego oferta, dostępna na stronie internetowej https://sky-shop.pl/dropshipping/ pozwala zoptymalizować koszty prowadzenia biznesów różnej wielkości. W szczególności przyda się sprzedawcom niedysponującym jeszcze dużym budżetem.

Do skorzystania z usługi dropshippingu zachęcają m.in. ceny miesięcznych abonamentów. Za niewielką miesięczną opłatę klient Sky-Shop otrzymuje kompleksowe wsparcie w procesie sprzedaży. Jego zakres zależy od wybranego planu, ale wszystkie mają punkty wspólne takie jak m.in.:

  • możliwość realizacji kilkuset lub kilku tysięcy zamówień w ciągu miesiąca;
  • integracja z wybranymi hurtowniami;
  • sprzedaż poprzez konta na portalu Allegro;
  • połączenie swojego sklepu z systemami księgowymi i obsługi kurierskiej;
  • wsparcie techniczne za pośrednictwem e-maila lub przez telefon;
  • prowadzenie sprzedaży nawet bez własnego sklepu internetowego (czyli handlujących wyłącznie za pośrednictwem innych platform);
  • dostępność także dla osób zarabiających w ramach działalności nierejestrowanej;
  • bezpłatny okres próbny trwający 14 dni.

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj

Jak mija dzień? Sprawdź najważniejsze wiadomości z 3 maja 2024