Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz. Wydłużony przetarg na dokończenie budowy rybnickiego odcinka
Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz. Przesunięty termin składania ofert w przetargu na dokończenie budowy rybnickiego odcinka. Jest czas do 7 lutego. Jak tłumaczą urzędnicy, zmiana wynika z pytań, jakie zgłaszano do dokumentacji przetargowej.

Chodzi o budowę drogi od ulicy Wodzisławskiej do ulicy Sportowej, czyli od Niedobczyc do Niewiadomia. Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz na odcinku rybnickim to 4 km trasy od węzła Wodzisławskiego na DK78 do ronda na ul. Sportowej, koszt budowy oszacowano na 200 mln zł. Z pierwszej części rybnickiego odcinka Pszczyna- Racibórz korzystamy od kwietnia 2020 roku, to przeszło 10 km od granicy z Żorami do ul. Wodzisławskiej.
Piotr Kuczera: Z tej inwestycji skorzysta nie tylko Rybnik, ale powiat i okoliczne gminy. Doprowadzenie Drogi Regionalnej do ul. Sportowej zakończy budowę południowej obwodnicy naszego miasta, pozwalając na szybki przejazd przez Rybnik kierowcom podróżującym na trasie między Żorami, a Raciborzem. Dla Rybnika jest to szansa na nowe „otwarcie się na świat” terenów inwestycyjnych, zlokalizowanych w rejonie ulicy Sportowej
– przypomina prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Droga Regionalna Pszczyna-Racibórz. Historyczna budowa w naszym regionie

Fot. rybnik.eu / Fot. M.Koczy
Większa część rybnickiego odcinka Drogi Regionalnej Racibórz-Pszczyna (czyli przeszło 10 km od granicy z Żorami do ul. Wodzisławskiej) została wybudowana dzięki środkom unijnymi i oddana do użytku w kwietniu 2020 roku. Kosztowała przeszło 475 mln zł (w tym 290 mln zł to środki z UE).
Koszt budowy brakujących 4 km odcinka drogi od węzła Wodzisławskiego na DK78 do ronda na ul. Sportowej, miasto oszacowało na 200 mln zł.
Część potrzebnej kwoty – 100 mln zł – miastu udało się pozyskać z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Na budowę drogi Rybnik otrzymał też 65 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Pozostała kwota zabezpieczona została w budżecie miasta jako wkład własny.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną:
- bezkolizyjny węzeł na skrzyżowaniu z ul. Grota-Roweckiego
- skrzyżowanie typu rondo na skrzyżowaniu z ul. Sportową
- 4 obiekty mostowe, umożliwiające trasie przekraczanie innych dróg oraz obsługę węzła,
- 5 przepustów dla zwierząt.
Koszt budowy drogi obejmuje również wykonanie oświetlenia odwodnienia, przebudowę i budowę sieci uzbrojenia terenu, wykonanie elementów ograniczających negatywny wpływ inwestycji na środowisko np. ekrany akustyczne oraz nasadzenia zieleni.
Czytaj także: