Ścieżka rowerowa przy DK 45. Powstanie nowy, 1,5-kiloemtrowy odcinek
Powstanie ścieżka rowerowa przy DK 45. Inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, już weryfikuje oferty złożone w przetargu przez potencjalnych inwestorów.
Ścieżka rowerowa przy DK 45 w Raciborzu budzi spore zainteresowanie. Póki co jednak nie wśród rowerzystów, a firm budowlanych. Jest bowiem czterech chętnych na budowę tego obiektu. GDDKiA otworzyła właśnie oferty od firm na tę inwestycje. Najtańszą oferta oscyluje wokół kwoty ponad 9,2 mln zł. Najdroższa jest o ponad 4 mln zł droższa. Teraz czas na sprawdzenie złożonych ofert pod kątem formalnym i merytorycznym. Inwestycja obejmie prawie odcinek DK45 o długości 1,5 km w południowej części wsi Rudnik i w północnej części Raciborza. Realizacja robót budowlanych powinna zakończyć się do 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
To kolejna inwestycja realizowana dzięki rządowemu Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej na lata 2021-2024. Budowa ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych oraz ostrzegawczych sygnalizacji świetlnych na przejściach dla pieszych poprawi bezpieczeństwo i zwiększy komfort korzystania z drogi.
Wyznaczenie nowych przejść dla pieszych – wraz z ich oświetleniem – umożliwi bezpieczne przekraczanie jezdni. Zastosowanie kompleksowych rozwiązań inżynierskich przyczyni się do ograniczenia liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych oraz ich skutków — w szczególności z udziałem pieszych i rowerzystów. Inwestycja obejmie prawie odcinek DK45 o długości 1,5 km w południowej części wsi Rudnik i w północnej części Raciborza. Realizacja robót budowlanych powinna zakończyć się do 12 miesięcy od daty podpisania umowy.
W ramach inwestycji zaprojektowano budowę ciągu pieszo-rowerowego po lewej stronie DK45 na odcinku ul. Kwiatowej i częściowo ul. Kozielskiej oraz budowę chodnika w obrębie zatok autobusowych, przebudowę istniejących zatok autobusowych w rejonie skrzyżowania z ul. Podmiejską oraz budowę dwóch nowych zatok autobusowych. Część z nich będzie oświetlona. Wybudowana zostanie także kanalizacja deszczowa. Tam, gdzie uzbrojenie terenu (przebudowa napowietrznej linii niskiego napięcia wraz z oświetleniem ulicznym) będzie kolidowało z inwestycją, wykonana zostanie przebudowa.
Inwestycja jest przewidziana do finansowania ze środków budżetowych, będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Czytaj także: