Radio 90 logo

MUZYKA WYBRANA DLA CIEBIE • Cieszyn 95.2 fm • Rybnik 90 fm Słuchaj Online Facebook YouTube Instagram

Szpital w Rybniku pod lupą. Urząd Marszałkowski: chcemy pilnego wyjaśnienia sprawy

Facebook Twitter

Szpital w Rybniku w ogniu krytyki, po tym jak światło dzienne ujrzał film nakręcony przez jednego z pacjentów na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym. Wyjaśnień zażądał między innymi organ założycielski szpitala - Urząd Marszałkowski w Katowicach.

szpital w rybniku

Szpital w Rybniku w ogniu krytyki. Jest reakcja organu założycielskiego

Mamy komentarz Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach, w sprawie nieprawidłowości do jakich miało dochodzić na Szpitalnym Oddziale Ratunkowym w WSS nr 3 w Rybniku, gdzie pacjenci według pacjentów czekają wiele godzin na przyjęcie. Od kilku dni to numer jeden w naszych wiadomościach. W naszych mediach społecznościowych komentujecie to co się stało i opisujecie swoje historię.

Chcemy pilnego wyjaśnienia sprawy – mówi Sławomir Gruszka, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego w Katowicach.

Sławomir Gruszka:  Jeśli dochodzi do takich sytuacji, na jakie wskazują doniesienia medialne, to z pewnością one są trudne do tego, żeby przejść nad nimi do porządku dziennego. Ze strony Urzędu Marszałkowskiego zostało skierowane pismo do dyrektora o pilne wyjaśnienie tej sytuacji, o zbadanie okoliczności. Czekamy na to, że w miarę szybko zostanie ona wyjaśniona.

Najważniejsze jest dobro pacjentów – podkreśla nasz rozmówca:

Sławomir Gruszka: Najważniejszym celem funkcjonowania każdego szpitala jest niesienie pomocy pacjentom. Dla Urzędu Marszałkowskiego istotą jest także zabezpieczanie pracy lekarzy, zapewnienie jak najlepszych warunków pracy lekarzy oraz tego, w jakich warunkach są leczeni pacjenci. A najważniejsze, że nie wpłynie to znacząco na podejście pacjentów do tej placówki. Bywała ona w trudnej sytuacji, gdzieś tam sytuacje finansowe są nieco poprawione,  przed szpitalem otwarcie istotnego dla matek czekających na dzieci oddziału. Także mam nadzieję, że sytuacja po wyjaśnieniu się ustabilizuje i zarówno po stronie pracowników, jak przede wszystkim pacjentów jednostka wróci na dobre tory.

Wyjaśnień od WSS nr 3 w Rybniku zażądał też Rzecznik Praw Pacjenta i Narodowy Fundusz Zdrowia.

26 GODZIN OCZEKIWANIA NA PRZYJĘCIE W SZPITALU [WIDEO]

Czytaj także:

Najnowsze

R E K L A M A

Polecamy dzisiaj